4519417054Župa Osekovo je jedna od najstarijih i prva obnovljena nakon oslobođenja od Turaka. Današnja crkva sv. Ane vrlo je jednostavna, jednobrodna građevina dvoranskog tipa, dok je unutrašnjost bogato ukrašena. Zbog toga što je najstarija u Moslavini zovu je i majkom svih crkava.

Za vrijeme vladanja Josipa II. (1790. – 1790.), a za župnikovanja Sigismunda Radičevića crkva sv. Ane dobila je sadašnji glavni oltar. No, tu se još nalaze i dva bočna oltara od kojih je jedan posvećen sv. Roku, a drugi sv. Josipu. Tu se nalazi i propovjedaonica, najstariji dio crkvenog inventara.
Oltar posvećen sv. Ani resi kompozicijski sklad prepoznaljivr kasnobarokne provencijencije. Razdoblje rokokoa koje se približava klasicizmu čini da dekorativni štih slabi. Pojednosavljuje se dekorativno u geometrijsko ornamentalno puno mirnije, nestaje rokokovske razigranosti.

Raspored skulptura na oltaru je postavljem simetrično u odnosu na centralnu kompoziciju slike. Plohe oltara nisu više toliko zasićene dekoracijama kao na početku rokoko stila. Raspored skulptura na oltaru zanimljiva je scenografija gdje se odozgo prema dolje, odgonetava reducirana radnja u nebeskoj hijerarhiji. Ako pratimo pogledom oltar odozgo prema dolje vidimo da je primjenjena metoda ikonografske transpozicije biblijskog teksta u skulpturi.

Dva anđela pri samom vrhu otkrivaju nebeski šator iznad kojeg se elegantno uzdiže baldahin, pa kruna i na vrhu krune križ. Namjena baldahina bila je prvotno praktična (zaštita od prašine i kiše), a kasnije postaje počasna i simbolička. U atici se nalaze četiri skulpture, sa strane lijevo i desno dva prekrasna anđela koji svojim kretnjama ruku skreću pozornost na dva najvažnija lika, Isusa i Boga, a iza kojih se radijalno šire naslikane zrake sunca koje na oltaru nastavljaju svoju kretnju u reljefnoj formi. Eto još jednog primjera kidanja granica imzeđu slikarstva i kiparstva. Inače cijeli oltar je obojen vrlo vještim marmorizacijama i pozlatama. Imitacija mramora u to vrijeme dosegla je vrhunac. Drvo poprima lažni sjaj kamena. Unaokolo Isusa i Boga Oca reljefno su prikazani oblaci iza kojih vire glave kerubina (anđela) usmjerena pogleda prema Svetom Trojstvu.

U pozadini ovih likova je vitraž raspršujućih zraka sunca, simbola širenja kršćanstva. Bog Otac levitira nad oblacima te desnom rukom blagoslivlja Krista, dok lijevu ruku naslanja na zemaljsku kuglu. Krist se nalazi Bogu Ocu s desne strane i odjeven je u plašt do pasa, a u desnoj ruci drži križ, koji je od znaka poniženja postao znakom i simbolom slave. Po samom rubu oltara s lijeve i desne strane kleče na volutama simetrično postavljena dva prelijepa anđela s usmjerenim pogledima i kretnjama prema Svetom Trojstvu.

Izvor: Zbornik Moslavine, Slavica Moslavac